Rozwijając swoją działalność w Internecie, zależy nam, aby dotrzeć z oferowaną usługą czy produktem do jak najszerszego grona odbiorców. Udana strategia reklamowa oraz marketingowa może przesądzić o sukcesie marki, oraz jej zyskach. Dlatego też planując strategię marketingową, warto zadbać o racjonalny i skuteczny dobór kanałów promocji. Jeśli chodzi o zasięg promocji oraz jej skuteczność doskonale sprawdza się system Google Ads, który oferuje mnóstwo formatów reklamowych oraz dodatkowych funkcjonalności, które pozwalają dostosować przekaz reklamowy do wymagań oraz potrzeb klienta docelowego. To bezkonkurencyjne narzędzie, którego możliwości warto poznać, aby rozwijać swoją działalność w Internecie.
Czy jest reklama Google Ads?
Google Ads to kompleksowy i zaawansowany system oferowany przez firmę Google, które daje ogromne możliwości reklamowe oraz marketingowe w Internecie. Pozwala na dotarcie do klienta docelowego oraz szybkie i skuteczne przedstawienie oferty sprzedażowej czy usługowej. Google Ads oferuje wiele typów kampanii, które możemy dostosować do własnych potrzeb, kierując się m.in. branżą, w której działamy, czy celem sprzedażowym.
Google oferuje reklamy graficzne, tekstowe oraz te w formie wideo dostępne w różnych konfiguracjach, dzięki czemu jesteśmy w stanie dostosować przekaz idealnie dopasowany do specyfiki prowadzonej działalności oraz do klienta docelowego, do którego chcemy dotrzeć. Dzięki Google Ads reklamy naszych usług czy produktów mogą wyświetlać się w sieci wyszukiwania, czyli bezpośrednio podczas wyszukiwania w Google oraz w sieci reklamowej, czyli na stronach internetowych i aplikacjach działających we współpracy z Google w ramach programu Google AdSense.
Google Ads w sieci wyszukiwania
Google Ads to doskonałe narzędzie, które pomoże skutecznie i szybko dotrzeć do klienta docelowego. Jak działa i dlaczego charakteryzuje się tak wysoką skutecznością? Prawie każdy internauta, poszukujący produktu lub usługi swoje pierwsze kroki kieruje w stronę przeglądarki Google w celu znalezienia najlepszej oferty oraz sprawdzenia opinii, czy dodatkowych informacji. Użytkownik, wpisując szukaną frazę, np. fryzjer Katowice lub pizzeria Gdańsk uzyskuje wyniki dopasowane do szukanego hasła. Z kolei na samej górze oraz na samym dole strony 3-4 pierwsze wyniki stanowią Google Ads, czyli reklamy oznaczone zieloną etykietą. Ten prosty zabieg pozwala na skuteczne dotarcie do klienta, który jest zainteresowany daną ofertą. Użytkownik po wpisaniu frazy otrzymuje więc szybką informację wraz z nazwą firmy, numerem telefonu, czy adresem. Zleceniodawca sam może wybrać gdzie i jakim użytkownikom Internetu chce wyświetlać swoją reklamę. Co więcej, możliwe jest ustalenie zasięgu kampanii, jako ogólnokrajową lub lokalną. Treści mogą być dostosowana w zależności od pory dnia czy sezonu. Narzędzia Google pozwalają również na mierzenie skuteczności reklamy oraz jej modyfikację w razie konieczności.
Google Ads w sieci reklamowej
Działanie Google Ads nie musi ograniczać się do reklamy w oknie przeglądarki Google podczas wyszukiwania. Sieć reklamowa Google Ads to ponad 2 miliony stron, aplikacji oraz filmów wideo, które poprzez współpracę z Google mogą wyświetlać Twoją reklamę, co z pewnością przełoży się na rozwój firmy oraz jej zysk. Ta niezwykle rozbudowana sieć pozwala na dotarcie aż do 90% internautów. Popularne serwisy internetowe współpracujące z Google, takie jak onet, interia, czy pudelek, będą mogły zawierać odnośniki reklamowe do strony internetowej. Decydując się na ten sposób dotarcia do odbiorcy sam określasz, na jakich stronach reklama powinna być wyświetlana. Pozwala to na dostosowanie przekazu pod konkretnego klienta.
Bannery graficzne prezentowane w sieci reklamowej to doskonałe rozwiązanie dla wszystkich firm, które chcą zaprezentować swoją firmę czy produkty w formie graficznej, która przekłuwa uwagę i zachęca do sprawdzenia oferty. Decydując się na tę formę promocji możemy utworzyć i przesłać do systemu Google Ads własne grafiki, lub skorzystać z funkcjonalności Google pozwalających na tworzenie elastycznych reklam displayowych. Wybierając drugą opcję, wystarczy przesłać zdjęcie logo firmy, obraz czy tekst reklamowy a system złoży to w estetyczną reklamę graficzną.
Dzięki szerokim możliwościom Google Ads możemy również zdecydować się na reklamę w formie video, która będzie wyświetlała się w wyszukiwanych na Youtube, na stronie głównej platformy, lub w trakcie wyświetlania innych materiałów na Youtube.
Ogromne możliwości systemu Google Ads
System reklamowy Google, poprzez skuteczne dotarcie do klienta oraz dostosowany przekaz, daje ogromne możliwości oraz potencjał do rozwoju firmy. Co więcej, wszelkie funkcjonalności tego bezkonkurencyjnego narzędzia pozwalają na indywidualny dobór i wdrożenie własnej strategii reklamowej.