Reklama w sieci – gdzie warto reklamować swoją firmę?

Można mieć znakomicie prosperujący biznes, ale jeśli nie wiemy jak zareklamować firmę w internecie, to niestety nie nie osiągniemy zbyt dużego sukcesu. W rzeczywistości nie istnieje żadna platforma, która może zaoferować tak dużo możliwości do promowania własnej firmy, co internet. 

Czasami nie musimy nawet inwestować pieniędzy, aby móc pokazać się światu z jak najlepszej strony i pozyskać interesujących nas klientów. Istnieje wiele opcji na promowanie się w internecie, które opiszemy poniżej. 

Reklama w mediach społecznościowych

Rola mediów społecznościowych w dzisiejszym świecie jest nieoceniona. Służą nam one do wymiany informacji, komunikacji, a dla sporej liczby użytkowników są również tak zwanym oknem na świat, dzięki któremu podejmują decyzje zakupowe, czy formułują własne poglądy. 

Marketing w social mediach 

Zależnie od specyfiki oferowanych przez nas usług i od celu marketingowego, marketing w social mediach może być wykorzystany na różne sposoby. Ciągle rosnąca rola mediów społecznościowych nie tylko wśród stosunkowo młodych użytkowników, jak i ich duże zróżnicowanie pomagają we wdrażaniu różnorodnych strategii marketingowych. Social media można wykorzystać do: 

  • komunikacji – social media takie jak Twitter, czy Facebook mogą posłużyć do komunikowania się z klientami i zdobywania nowych odbiorców. Dzięki organizowaniu konkursów na Instagramie, czy Facebooku można poznać preferencje odbiorców, 
  • sprzedaży – warto zwrócić uwagę na Facebook Ads. To niezwykle wygodny system służący do planowania kampanii marketingowej, która posłuży do zwiększania sprzedaży, wzrostu rozpoznawalności marki, budowania sprzedaży itp., 
  • promocji – za pomocą social mediów możemy promować nie tylko wybrane usługi i produkty, ale również firmy. Platformy takie jak GoldenLine czy też LinkedIn mogą posłużyć do pozyskiwania nowych pracowników przy wykorzystaniu narzędzia employer branding, albo do budowania wizerunku poprzez corporate branding. 

Pozycjonowanie SEO

Reklamowanie swojej strony internetowej, dzięki jej pozycjonowaniu na odpowiednio wybrane słowa kluczowe, stanowi jedną spośród najbardziej skutecznych metod promocji firmy. W skrócie polega to na:

  • Optymalizowaniu kodu strony (na przykład ustawieniu przekierowań, nagłówków, opisu strony, czy tytułu), jej treści (w tym nasyceniu jej właściwymi słowami kluczowymi, czy umieszczeniu odpowiednich informacji).
  • Budowaniu profilu linkowego (na przykład dzięki publikowaniu linków) pod kątem wybranych fraz kluczowych w taki sposób, aby serwis wyświetlał się na możliwie najwyższych pozycjach w Google czy w innych wyszukiwarkach internetowych.

Osiąganie najwyższych pozycji na najczęściej wyszukiwane frazy przełoży się na tysiące odwiedzin klientów każdego dnia. Koszt pozyskiwania pojedynczego klienta jest dosyć niski, a efekty mogą przekroczyć oczekiwania.

Jednakże, aby móc czerpać korzyści z pozycjonowania, wymagana będzie cierpliwość, nieustanny rozwój strony i systematyczna praca. Największy ruch będą generować frazy konkurencyjne. Czas, który jest potrzebny na wypromowanie strony liczony jest w miesiącach, a wypadku najbardziej konkurencyjnych – nawet i w latach. Ponadto pozycjonowanie wymagać będzie od nas zdobywania specjalistycznej wiedzy (z zakresu SEO i modyfikowania kodu strony) i z uwagi na nieustanne zmiany w algorytmach wyszukiwarek – bezustannego jej uzupełniania. Z tego powodu, dokonując wyboru tego właśnie sposobu na reklamowanie firmy, warto skorzystać z usług specjalistycznej firmy, która posiada duże doświadczenie w działaniach typu SEO.

Reklama w Google Ads

Kampanie w Google Ads w wyszukiwarkach oparte są na podobnym mechanizmie, jak w wypadku SEO, niemniej jednak tutaj poza optymalizacją witryny i dobieraniem słów kluczowych na uzyskanie wyniku wpływ ma również budżet przeznaczony na reklamę. Reklamy w Google Ads w wyszukiwarkach – pojawiające się na ogół w formie reklamy tekstowej nad naturalnymi wynikami – to niestety kampanię płatnych linków. 

Co jeszcze odróżnia reklamę w Google Ads od SEO? Przede wszystkim czas wyświetlania – wyniki SEO mają związek z naturalnymi wynikami w wyszukiwarce, zatem na efekty trzeba chwilę poczekać (nawet do kilku miesięcy). Wyniki dla Google Ads, o ile kampania przynosi zamierzone efekty, pojawią się w Google już w kolejnym dniu po uruchomieniu kampanii i będą wyświetlane, dopóty nie zostanie wyczerpany budżet.  

About the author