Na czym polega pozycjonowanie w Google Maps?

Usługa Google Maps na stałe zagościła na liście, tych najczęściej używanych. Bardzo często służy nam jako nawigacja podczas podróży. Dzięki Google Maps możemy chociażby jeszcze przed wyjazdem obejrzeć zdjęcia przyszłej trasy, a także okolice naszego punktu docelowego. O użyteczności tej usługi przekonał się każdy, kto choć raz z niej korzystał, co w dobie Internetu stało się w zasadzie powszechne. To jednak nie jedyne zastosowanie map Google. Często korzystamy z nich także, kiedy chcemy zlokalizować przedsiębiorców, którzy działają na danym rynku. Co ważne, nie musimy wcale posiadać adresu konkretnej firmy. Google Maps, po wpisaniu odpowiedniej frazy, pomoże nam odnaleźć interesujące nas podmioty, świadczące usługi, których akurat potrzebujemy. Otworzyło to pole działania dla internetowych marketingowców, którzy zdali sobie sprawę, że „obecność” przedsiębiorstwa w Google Maps jest pewnego rodzaju wizytówką, często jedną z pierwszych, z jaką mają do czynienia potencjalni klienci.

Pozycjonowanie w Google Maps jest kluczowe

Każdy kto orientuje się nieco w marketingu internetowym wie, że kluczowe znaczenie ma pozycjonowanie. W zasadzie jest to obowiązek do spełnienia przez właściciela firmy, aby zwiększyć swoja widoczność w sieci. Pozycjonowanie to tak naprawdę cały szereg działań marketingowych, których celem jest uzyskanie możliwie najwyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwarek internetowych. Zaistnienie w tej nieograniczonej przestrzeni marketingowej i reklamowej jest obecnie konieczne dla rozwoju firmy. Jak się okazuje, wcale niemniej ważne jest pozycjonowanie przedsiębiorstwa w Google Maps. Jak skutecznie je wykonać, aby klienci mogli odnaleźć konkretną firmę wśród tak wielu wyników wyszukiwania? Bywa, że nie zdajemy sobie sprawy, że chodzi tutaj o wdrożenie zaledwie kilku działań.

Załóż profil firmowy w Google Maps

Wszystko powinno rozpocząć się od od założenia profilu firmowego. Dokonujemy tego a stronę https://accounts.google.com/. Podajemy tam swoje dane, a następnie przechodzimy weryfikację. Na końcowym etapie jesteśmy już pełnoprawnymi użytkownikami Google. Następny krok to stworzenie tzw. wizytówki firmy w usłudze Google Moja Firma. Jest to tak naprawdę marketing w czystej postaci ponieważ wymaga od nas konkretnych zabiegów. Warto utworzyć interesujące opisy, umieścić logo, podać godziny otwarcia, itp. Wszystko po to, aby przyciągnąć potencjalnego klienta i wyróżnić się na tle konkurencji. Na końcu czeka już tylko weryfikacja założonego przez nas konta. Jest to warunek, który musimy bezwzględnie spełnić, aby nasza firma mogła wyświetlać się w mapach Google. Weryfikacja polega na przepisaniu odpowiedniego kodu, który otrzymujemy w ciągu 14 dni listem tradycyjnym.

Zoptymalizuj wizytówkę firmy

To, czy wizytówka naszej firmy pojawi się wśród wyników Google Maps zależy od odpowiedniej optymalizacji naszego profilu. Aby było to możliwe nie musimy wykonywać skomplikowanych zadań, ale warto przyłożyć do tego wagę. Pierwszym krokiem może być chociażby wzajemne linkowanie. W praktyce polega to na tym, że na witrynie internetowej naszej firmy zamieszczamy odnośnik, który kieruje klientów do naszej wizytówki, którą posiadamy w Google Moja Firma. Z kolei na profilu firmowym w mediach społecznościowych wpisujemy adres do naszej witryny. To wzajemne powiązanie ma wpływ na pozycjonowanie. Warto także zadbać o zaistnienie w internetowych portalach branżowych oraz różnego rodzaju katalogach firm. Internauci często korzystają z tego rodzaju opcji wyszukiwania, kiedy potrzebują informacji o danych firmach.

Pozyskaj opinie i rekomendacje

Skuteczne pozycjonowanie w Google Maps to także pozyskiwanie opinii i rekomendacji od klientów, którzy już skorzystali z naszych usług. Oprócz danych o firmie, na mapie, pojawiają się rekomendacje, jakie wystawili użytkownicy. Jak wynika z badań marketingowych, opinie innych ludzi znacząco przyciągają potencjalnych klientów i cieszą się wiarygodnością. Ilość pozytywnych opinii wpływa na pozycję firmy w Google Maps. Bardzo dobrą praktyką jest także odpowiadanie na pozostawione przez klientów komentarze. Warto także zadbać o odpowiednią oprawę graficzną. Logo firmy i zdjęcia to niezbędne minimum. Klientów przyciąga także tzw. wirtualny spacer, który wykonują fotografowie z autoryzacją Google.

Podsumowanie

W dobie powszechnego Internetu, tak naprawdę każdemu opłaca się „obecność” w Google Maps. Dotyczy to każdej firmy, która posiada stacjonarny punkt, w którym obsługuje swoich klientów. Założenie wizytówki jest darmowe, a przynosi wymierne korzyści. Klient, który na co dzień korzysta z Internetu, może odnaleźć informacje na temat danej firmy, nie mając nawet pojęcia o istnieniu jej stacjonarnej placówki. Dzięki Google Maps może łatwiej trafić do przedsiębiorcy, który ma do zaoferowania produkt lub usługę, której on w danej chwili potrzebuje.

About the author