Co to są reklamy Google Ads, ile kosztują i czy warto?

Reklamy Google Ads

Google Ads to platforma reklamowa Google. Jest to ogólnie dostępne i względnie tanie i skuteczne narzędzie marketingowe. Na czym polega jego fenomen i w jakim przypadku reklamy Google AdWords (obecnie Google Ads) są warte naszej uwagi?

Google Ads – to genialnie proste

Pomysł na włączenie reklam Google jest genialny w swojej prostocie. Wyszukiwarka internetowa jest miejscem, gdzie wielu konsumentów codziennie szuka produktów i ofert. W momencie wyszukiwania hasła w wyszukiwarce Google – Google Ads podsuwa poszukującym reklamy tekstowe, które są zgodna z wyszukiwaną treścią i lokalizacją osoby wyszukującej. 

Wyszukiwarka internetowa to miejsce gdzie spotykają się potrzeby potencjalnych klientów oraz firm. Przedsiębiorca chce zostać znaleziony, z kolei konsument chce coś znaleźć. Dzięki platformie marketingowej Google jest to możliwe. Sukces następuje wtedy kiedy oczekiwana obu stron są zbieżne i obie strony mogą się odnaleźć, a Google Ads umożliwia takie spotkanie w sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej Google.

Czy mamy wpływ na skuteczność Google Ads

Koszt usługi reklamowej Google Ads jest z góry ustalany przez osobę wykupującą reklamę. Przebieg kampanii jest dostosowywany do budżetu, ale zależy przede wszystkim od dobrze wybranych słów kluczowych. Korzystając z Google Ads mamy możliwość wyświetlania reklam w wyszukiwarce, ale także na witrynach partnerskich: jak YouTube czy Gmail – w tym wypadku reklama ma stworzyć zapotrzebowanie na produkt czy usługę.

W przypadku Google Ads typu „Search”, którego celem jest znalezienie popytu na konkretne usługi, możliwa jest taka optymalizacja, w której przy minimalnym budżecie wyniki będą przekraczać oczekiwania. Z drugiej strony, można też łatwo przepłacić i nie osiągnąć celu. Przy źle dobranych słowach kluczowych budżet szybko się wyczerpuje. Korzystanie z Google Ads jest na pozór proste i intuicyjne, ale aby było skuteczne potrzebna jest wiedza i odpowiedni plan. Dlatego osoby bez doświadczenia powinny sie zwrócić o pomoc do profesjonalisty.

Z jakimi kosztami wiąże się usługa Google Ads

Kwota jaka zostanie przeznaczona na system reklamowy Google Ads jest dostosowywana do potrzeb i możliwości klienta. Konieczny do zapłacenia jest koszt kliknięć w reklamy. Jeśli kampania ma być prowadzona przez specjalistę, wtedy należy doliczyć także koszt prowadzenia kampanii.

Przy odpowiednim doświadczeniu i wiedzy możliwe jest dobre poprowadzenie kampanii przez amatora. Niemniej, zwykle bywa tak, że kiedy osoby bez doświadczenia decydują się na samodzielną optymalizację, skutkuje to tak zwanym, przepaleniem budżetu związanym z nieodpowiednim doborem słów kluczowych i złym ustawieniem reklam Google Ads.

Modele rozliczeń Google Ads

Warto wiedzieć, że istnieje kilka modeli rozliczeń Google Ads, najpopularniejsze to CPC i CPV. Część skierowana jest do wyświetlania reklam w wyszukiwarce, a druga do reklam na You Tube. Warto wiedzieć jakie są między nimi różnice:

  • CPC polegająca na tym, że nalicza się kwotę za każde kliknięcie w reklamę. Jest to metoda najpowszechniejsza i najprostsza.
  • eCPC to metoda nieco podobna do poprzedniej, z tą różnicą, że za model rozliczeń dostosowany jest do algorytmów od których zależą maksymalne stawki.
  • CPV to metoda rozliczenia, w której płaci się za każde obejrzenie filmu powyżej 30 sekund.
  • vCPM to wariant metody CPV, w tym wypadku płaci się, za każde tysiąc wyświetleń.
  • Inne sposoby to: CPA gdzie koszt zależny jest od konwersji czy ROAS opcja podobna do CPA, z tym, że stawki ustalane są automatycznie.

Możliwy jest także wybór pomiędzy budżetem dziennym i budżetem całkowitym. W przypadku pierwszego limit wydatków określony jest na każdy dzień. Próg można zmieniać i dostosowywać na bieżąco. W takim wypadku także Google ma prawo zwiększyć limit dzienny, jeśli ruch wzrośnie. Budżet nie przekroczy jednak zakładanej miesięcznej kwoty. Budżetu całkowity zakłada z góry kwotę przeznaczoną na całą kampanię. W tym wypadku kwota końcowa rozłożona jest równomiernie na każdy dzień kampanii.  

Planowanie budżetu w Google Ads

Przy określeniu planowanych kosztów za kampanię Google Ads warto skorzystać z narzędzi takich jak: Planer słów kluczowych, Planer zasięgu i Planer skuteczności. Dla osoby początkującej może to być trudne, ale specjalista Google Ads jest w stanie stwierdzić jaka kwota będzie odpowiednia, aby osiągnąć cel, przy doborze odpowiednich słów kluczowych.

Zbyt mały budżet może okazać się niewystarczający, a kolei źle dobrane słowa kluczowe mogą sprawić, że kampania nie będzie skuteczna nawet przy wysokich kosztach. Z tego względu ustalenie strategii przed rozpoczęciem kampanii jest tak ważne. Google Ads często stosowane jest także łącznie z pozycjonowaniem strony internetowej, aby przyspieszyć proces. Przy odpowiednim planie z Google Ads można skutecznie wypromować stronę za rozsądną cenę.

About the author