Czy Google Ads jest skuteczne?

Google Ads to znany system reklamowy Google, który pozwala na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania w Google. Jest to sposób reklamowy działający już od kilku lat, konkretnie od 2000 roku, który stał się jednym z najbardziej popularnych sposobów reklamowych. Wiele osób, planujących uruchomić swoją pierwszą kampanię reklamową w Google, zastanawia się, czy sposób ten działa i jest efektywny. Czy faktycznie Google Ads jest tak świetne jak o tym mówią, czy nie przynosi żadnych zysków?

Właściwości Google Ads

Często mówi się, że Google Ads nie jest opłacalne, ponieważ w podane linki nikt nie klika. Nie jest to prawda, z badania Gemius „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” przeprowadzonego w 2019 roku wynika, iż 62% polskich internautów dokonuje zakupów online. Tym samym, wielu z nich sugeruje się reklamami, klikając w dany produkt, w celu zakupienia go. Nie należy bać się więc, że linki sponsorowane nikogo nie zainteresują.

Kolejną zaletą Google Ads, są niskie koszta, jakie musimy ponieść przy korzystaniu z linków sponsorowanych. Bardzo ważna jest tu jakość naszej kampanii, która zostanie oceniona przez system Google, ponieważ m.in od tego zależy wysokość kosztów. Jeśli prowadzimy kampanię przez długi okres oraz otrzyma ona wysoki Wynik Jakości Google Ads jako reklama, opłaty za nią będą automatycznie zmniejszone.

Nie musimy się także obawiać, że nasze „kliknięcia” przejmie konkurencja. Pamiętamy bowiem, że koszta naliczają się za każde kliknięcie w reklamę, dlatego wielu reklamodawców, obawiało się, że inne firmy złośliwie klikać będą w reklamy, generując koszta. Nie musimy się już o to martwić, ponieważ Google poradziło sobie i z tym problemem. Jednym z powodów, dla których jest to już niemożliwe, są pliki cookie, pozwalające systemowi Google identyfikować użytkowników. Jeśli algorytm Google wyczuje podejrzane zachowanie, natychmiast blokuje wyświetlanie reklam dla użytkownika dziwnie się zachowującego. Niepożądanymi czynnościami są między innymi; regularne wpisywanie tej samej frazy w wyszukiwarkę, kilkukrotne kliknięcie w tę samą reklamę w krótkim czasie lub powielane schematy kliknięć. Co również jest sprawą ważną i bardzo opłacalną dla reklamodawców – jeżeli ilość kliknięć w reklamę nagle podejrzanie wzrośnie, środki wydane na nią zostają zwrócone. Jest to bardzo sprawiedliwie i rozsądne posunięcie ze strony Google Ads. System ten może nie działać idealnie jednak z pewnością zablokuje większość nieprawidłowych kliknięć.

Następną kwestią, jaką należy poruszyć, jest zależność między SEO i linkami sponsorowanymi. Wiele osób uważa, że nie jest konieczne korzystanie z Google Ads, ponieważ dobre pozycjonowanie zapewni lepsze wyświetlenia bez dodatkowej pomocy. Niestety nie jest to do końca prawda, ponieważ większą skuteczność przynosi korzystanie z Google Ads. Najlepsze wyniki przynosi połączenie tych dwóch narzędzie – jeśli reklamodawca zdecyduje się zarówno na pomoc Google Ads jak i dobrego pozycjonowania, na efekty nie będzie musiał długo czekać. Podstawową przyczyną jest to, że jeżeli podwoimy moc naszego działania, uda nam się przegonić konkurencję i nasza oferta wyświetli się już na pierwszej stronie. Można więc korzystać z jednej z tych dwóch opcji, lecz jedynie w połączeniu, stają się one prawdziwie efektywne.

Co zrobić, żeby korzystanie z Google Ads było skuteczne?

Jeśli zdecydujemy się na skorzystanie z pomocy Google Ads, ważne aby zatroszczyć się o odpowiednią jakość prezentowanej treści. Nie powinno się czynić tego tylko ze względu na późniejsze możliwe obniżenie kosztów, ale z powodu wzrostu efektów działań promocyjnych. Nawet najlepsze systemy reklamowe nic nie zdziałają, jeżeli strona będzie nieestetyczna i nieciekawa. Zaczynając więc korzystać z Google Ads, należy pamiętać o tym, aby dobrze przygotować reklamę. Nawet jeśli dobra kampania reklamowa zadziała, to gdy Google przekieruje użytkownika na stronę, która okaże się nieatrakcyjna, nasze szanse na zyskanie klienta o wiele się zmniejszą. Dlatego podstawową zasadą, która pomoże uniknąć rozczarowania i przyniesie spodziewane efekty, jest zadbanie o jakość strony i jej nawet najmniejsze szczegóły.

Czy warto korzystać z Google Ads?

Na pytanie, czy warto korzystać z Google Ads, można odpowiedzieć dwojako, ponieważ efekty, jakie może przynieść ten sposób reklamowania, zależą jedynie od nas. Jeżeli odpowiednio wykorzystamy to narzędzie, to jest duża szansa na dobre efekty. Kampania zapewnia nam bowiem wiele ułatwień, między innymi może być prowadzona dla dowolnej liczby słów kluczowych, a także od nas zależy, w jakich godzinach i jak długo reklama ma być emitowana. Jeżeli przemyślimy szczegółowo plan działania i zadbamy o dobrą jakość reklamy, to zyski, jakie przyniesie skorzystanie z Google Ads, z pewnością nas nie rozczarują.

About the author