Czy warto inwestować w Google Ads?

Niekiedy poświęcamy dużo czasu, pieniędzy i innych zasobów na skonfigurowanie witryny internetowej dla swojej firmy. Być może wygląda świetnie i cieszymy się, że w końcu mamy miejsce w sieci, w którym możemy pochwalić się innym swoją firmą. W tym miejscu każdy może dowiedzieć się czegoś więcej o naszej działalności.

Jednak gdy strona jest już stworzona, skonfigurowana, jak nakłonić ludzi by odwiedzali naszą witrynę?

Czasami można opowiedzieć o niej rodzinie i znajomym, a także udostępniać posty ze swojej nowej witryny na portalach społecznościowych. Ale to nie wystarczy. W sieci możemy spotkać miliony potencjalnych klientów, którzy właśnie poszukują tego co nasza firma oferuje. Jednak jeśli nie trafią na naszą stronę internetową to nigdy się o tym nie dowiedzą, a to jest spory problem.

Czy Google Ads może pomóc?

Google Ads to platforma Google typu pay-per-click, która umożliwia umieszczanie reklam tekstowych lub reklam produktowych w witrynie na stronie wyników wyszukiwania dla określonego słowa kluczowego, płacąc za nie. Google to zdecydowanie największa wyszukiwarka, a Google Ads to największy tego typu system reklamowy. Pay-per-click oznacza, że płacimy wtedy i tylko wtedy, gdy ludzie klikają w nasze reklamy. Reklamy płatne za kliknięcie wyświetlają się na początku każdego wyszukiwania Google i mogą być skutecznym sposobem generowania ruchu.

Jednak płatne reklamy to nie jedyne wyniki, które pojawiają się, gdy użytkownicy wyszukują konkretną frazę. Tuż pod płatnymi reklamami znajdują się naturalne wyniki wyszukiwania. Możemy sprawić, by nasza firma pojawiła się tutaj, korzystając z optymalizacji pod kątem wyszukiwarek lub SEO.

SEO pomaga poprawić widoczność w tych organicznych wynikach wyszukiwania i nie należy go mylić z płatnymi wynikami wyszukiwania. Może się wydawać, że Google Ads to odpowiedź na nasze potrzeby. Jednak warto przyjrzeć się bliżej zaletom i wadom.

Możliwość kierowania reklamy do potencjalnych klientów

Powiedzmy, że poszukujemy nowej sofy. W wyszukiwarce wpisujemy hasło „sofa do salonu”. Na liście pojawia się kilka odpowiednich linków z Google Ads do witryn meblowych, które sprzedają sofy przed listą wyników naturalnych. Klikamy jeden z pierwszych linków z reklam i rozpoczynamy zakupy.

To jest przykład jednej z największych zalet Google Ads. Celują i docierają do ludzi dokładnie w momencie, w którym są najbardziej przygotowani do interakcji. Tak więc, jeśli tylko licytujemy odpowiednie słowa kluczowe dla swojej branży, można dotrzeć do potencjalnych klientów dokładnie wtedy, gdy szukają produktów jakie oferuje nasza firma.

Rynki lokalne lub niszowe

Google Ads może być świetną inwestycją, jeśli prowadzimy lokalną firmę. Statystyki pokazują, że 72% konsumentów, którzy wyszukują lokalnie, odwiedza sklep w promieniu 10 km od aktualnej lokalizacji. Lokalne kampanie reklamowe Google to skuteczny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów w pobliżu miejsca, w którym prowadzimy firmę.

Warto użyć także rozszerzeń lokalizacji i połączeń, które wyświetlą lokalizację firmy i numer telefonu, dzięki czemu ułatwią klientowi kontakt lub znalezienie firmy. Używając zakresu geograficznego w celu ograniczenia słowa kluczowego, unikamy konkurowania z markami bardziej ukierunkowanymi na kraj i w ten sposób docieramy do lokalnych odbiorców, którzy są bardziej zainteresowani naszymi usługami.

Dotyczy to również firm, które obsługują rynki lub produkty niszowe. Ponieważ Google Ads bazuje na specyficznych słowach kluczowych, daje to możliwość wskazania docelowych odbiorców w bardziej ukierunkowany sposób w porównaniu do innych kanałów. Używając bardzo konkretnych słów kluczowych, możemy obniżyć koszt reklamy i dotrzeć do właściwych osób.

Kontrolowanie wydatków

Google pozwala ustawić kluczowe parametry kampanii, które pozwolą nam kontrolować wydatki. Dzięki czemu nie musimy wydawać więcej niż jest to potrzebne.

Google Ads działa na zasadzie kosztu kliknięcia, więc płacimy tylko wtedy, gdy ktoś kliknie w reklamę. Można wybrać najwyższą cenę, jaką jesteśmy w stanie zapłacić za jedno kliknięcie, a Google nie przekroczy tej maksymalnej stawki.

Mamy również możliwość wyznaczenia średniego budżetu na każdy dzień kampanii. W ten sposób dajemy Google znać, że w ciągu miesiąca nie chcemy zapłacić więcej niż określony budżet pomnożony przez liczbę dni. Niektóre dni mogą mieć wyższą wydajność i koszty, a inne mogą być niższe, ale nigdy nie przekroczymy swojego budżetu w skali całego miesiąca.

Szybkie rezultaty i śledzenie wyników

Jedną z najlepszych rzeczy w Google Ads jest to, że wyniki są niemalże natychmiastowe. Wystarczy odpowiednio skonfigurować kampanię, wprowadzić docelowe słowa kluczowe, wybrać budżet dzienny, utworzyć komunikaty reklamowe i gotowe. Potencjalnie mamy możliwość generować pierwsze zyski już w dniu uruchomienia kampanii.

Inne metody poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania, takie jak SEO, mogą zająć dużo więcej czasu, zanim zaczną działać. Natomiast Google Ads zapewnia prosty sposób na zwiększenie sprzedaży.

Dodatkowo Google Ads pozwala zobaczyć, jak skuteczna jest kampania i czy należy wprowadzić ewentualne zmiany. Statystyki dostępne obejmują wszystko, od średniego kosztu kliknięcia, po pozycję reklamy, a nawet współczynnik konwersji.

Jednym z powodów, dla których Google Ads jest tak atrakcyjną taktyką marketingową, jest możliwość śledzenia zwrotu z inwestycji. Jest to ogromny czynnik wpływający na budżet marketingowy, a ten typ reklamy nie pozwala Ci na zgadywanie, po prostu wszystko wiesz.

Wszystko super, ale jakie są wady?

Google Ads nie jest łatwe w obsłudze. Czasami sporo czasu może zająć nauczenie się obsługi tej platformy. Jeśli dopiero zaczynami poruszanie się po narzędziu może być to skomplikowane. Konieczne jest także zrozumienie, jak działa określanie stawek, znaleźć odpowiednie słowa kluczowe, poświęcić czas na monitorowanie skuteczności reklam, a także wprowadzanie zmian w razie potrzeby.

Konieczne jest także ścisłe zarządzenie kampanią reklamową, inaczej można stracić dużo pieniędzy. Jeśli nie korzysta się z odpowiednich narzędzi analitycznych, niedokładnie dobiera się słowa kluczowe i nie podąża się za ciągłymi zmianami to może się zdarzyć, że nikt nie zobaczy naszej reklamy.

Ceny słów kluczowych mogą mieć duży wpływ na budżet zarezerwowany na Google Ads, ponieważ ceny są w dużym stopniu zależne od konkurencji. Im więcej osób konkuruje o to samo słowo kluczowe, tym wyższa będzie stawka.

Czy warto korzystać z Google Ads?

Google Ads jest wartościowym źródłem klientów dla wielu firm. Istnieje wiele korzyści jakie reklama w Google może zaoferować, w tym możliwość dotarcia do docelowych i zmotywowanych odbiorców. Model rozliczania kosztów za wyniki oraz łatwy do śledzenia zwrot z inwestycji również przemawiają za tym narzędziem. Chociaż istnieją wady, można znaleźć sposoby na ich zminimalizowanie. Jednym z tych sposobów jest zatrudnienie dobrego specjalisty Google Ads, który wykona dla nas skuteczną kampanię. Przykładem takiego specjalisty jest Grzegorz Czajkowski, który tworzy oraz zarządza kampaniami dla wielu firm.

About the author